Ako SKUTOČNE začať cvičiť?

5. března 2016 v 19:07 | Sabush |  Fitness a zdravie
Hrozne veľa som včera premýšlala, prečo sa mi tak veľmi nechce do cvičenia a čo ma v tom skutočne obmedzuje. Poobzerala som sa pekne po celej izbe a hľadala naozaj reálne veci, prečo to tak je..Inak, ešte predtým, určite ste si všimli nového layoutu na blogu. Vytvárala som ho teda sama, a musím povedať, že som s ním celkom spokojná. Jediné čo sa neviem rozhodnúť je, akú farbu dať do menu, zatiaľ je tam ružová, ale páči sa mi aj bledunko fialová a modrá. Budem rada ak mi poradíte. A ideme k článku..Prvou (a asi aj hlavnou vecou) bolo to, že mám nedostatok priestoru. Mám dosť úzku izbu, nábytok v tesnej blízkosti pri sebe a koľkokrát tam ledva natiahnem ruky, aby som nenarazila napríklad do komody alebo šatníka. Preto je asi už dlho mojim snom mať veľkú izbu,modrú alebo bledoružovú, krásny drevený biely nábytok, šatník alebo knižnicu zasunutú v stene a hlavne- vyhradené väčšie miestečko na cvičenie. To je proste sen. Ale odbočíme už od mojej vysnívanej izby, a presunieme sa naozaj ku cvičeniu,haha! Nebavia ma už stále tie nekonečné výhovorky, prečo necvičiť, preto som sa rozhodla s tým skutočne seknúť a prichádzam sem so šálkou rád práve pre vás.


1.Najdôležitejším krokom k domácemu cvičeniu je vjednoducho odsuňte nábytok na chvíľu bokom.ymedzenie vhodného priestoru. Nájdite si také miesto, kam sa budete môcť položiť na chrbát a vzpažiť aj rozpažit ruky, bez toho aby ste vrážali do nábytku. Pokiaľ je Váš príbytok naozaj stiesnený a žiadny takýto priestor nemáte, jednoducho odsuňte nábytok na chvíľu bokom.


2. Kúpte si peknú podložku. Tým, že položíte podložku na podlahu, vymedzíte priestor, ktorý k aktivite budete potrebovať, ale tiež to bude pre Vás jednoznačný signál, že sa ide cvičiť. Používanie vlastnej podložky je nielen pohodlné a hygienické, ale kvalitný podklad môže navyše stlmiť prípadné otrasy pri poskokoch, ktoré nepriaznivo pôsobia na kĺby a chrbticu. Pri cvičení jogy alebo preťahovaní zabráni pošmyknutiu


3. Aj keď chodíte doma v legínach a tričku, na cvičenie sa vždy prezlečte do iného oblečenia, prípadne si obujte čisté tenisky. Prezlečenie sa do športového je rituál, ktorý dá Vášmu mozgu znamenie, že sa ide cvičiť. Vytvoríte tým pre organizmus podmienený reflex a cvičenie sa stane rovnakým návykom, ako je potrebné čistenie zubov.


4. Pripravte si k podložke fľašu s vodou a uterák a prípadne ďalšie pomôcky, ktoré sa chystáte využiť (činky, fľaše s vodou na posilňovanie, overball, gymnastické gumičky). Počas domáceho tréningu nikam neodbiehajte. Nenechávajte v hrnci bublať jedlo, ani nechoďte kontrolovať svoje ratolesti. Nastal čas, kedy sa chvíľu budete venovať len a len sebe.

5. Rozhodnite sa, kedy budete cvičiť. Vopred si premyslite, či je pre Vás lepšie zaradiť tréning na ráno či na popoludnie alebo večer a určite si, ktoré dni sa budete aktivite venovať. Ideálne si naplánujte pevné tri dni v týždni. Zo svojho plánu nezľavujte, aj keď sa Vám práve cvičiť nechce. Pravidelnosť je základom úspechu.


6. Skúste si nahrať svoju obľúbenú hudbu, ktorá Vás bude pri cvičení doma motivovať. Pri počúvaní hudby bude tréning lepšie utekať, ale tiež Vám môže pomôcť udržať pozornosť. Nenechajte sa rušiť zvukmi z okolia a svoju rodinu upozornite, že na ich požiadavky a nároky bude čas potom.


7. Pripravte si cvičebný plán, aby ste mali jasno, aké cviky chcete vlastne vykonávať, či budete posilňovať, preťahovať sa alebo páliť tuky. Buď si spíšte počet sérií a opakovaní posilňovacích cvikov na papier alebo si k podložke pristavte notebook a cvičte podľa videí na internete. Vždy si stanovte presný čas, ako dlho budete cvičiť a túto dobu rozhodne neskracujte. Síce vás nikto nestráži, ale nezabudnite, že cvičíte pre seba.


8. Ak máte času naozaj málo, zamerajte sa na intenzívny intervalový tréning. Na stopkách odmerajte 60 sekúnd, počas ktorých budete usilovne cvičiť, 20 sekúnd potom odpočívajte. V takom tempe Vám budete stačiť 10 - 15 sérií, ale efekt bude podobný, ako pri hodinovom snažení.


9. Aj doma sa vždy na konci posilňovacieho a aeróbneho tréningu ponaťahujte. Zabránite tým natiahnutiu svalov, ktoré by Vás mohlo odradiť od pokračovania.


10. Prestaňte hľadať výhovorky, prečo cvičiť nemôžete, ale konečne začnite. Nie kvôli tomu, že sa blíži leto,ale kvôli sebe, svojmu dobrému pocitu, zdraviu a kondícii!



Tak čo, dal vám aspoň štipku motivácie tento článok? Usmívající se

- Sabush
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Aké články by vás najviac potešili na mojom blogu?

Beauty- líčenie,kozmetika
Healthy food+fitness
Tagy
Random články

Komentáře

1 dreamingkassy dreamingkassy | Web | 6. března 2016 v 10:48 | Reagovat

Nový layout je super farba v menu je tiež super ale bledunko fialová by bola určite super.
Tipy sú skvelé.
Od Novêho roka si sľubujem , že začnem cvičiť asi už by bolo na čase.:D

2 Michaela. Michaela. | Web | 7. března 2016 v 15:59 | Reagovat

Já jsem si společně se dvěma kamarádkami založila dnes nový blog, takže jsem také tvořila layout... Já bych do menu dala raději tu světle fialovou, tahle je taková, poněkud svítivější, nebo jak to říct... :D Ale jinak je krásný!

Já teď začala cvičit a nejvíc mě asi nakoply motivační obrázky... Teď jsem se dala do 30 denní challenge, respektive dvou challengí: jednu na břicho a jednu na zadek. Zatím jsem u 6. dne a jsem dost ráda, že jsem to vydržela. Já totiž vždycky měla problém vydržet u cvičení... Tak uvidíme. Já mám pokoj celkem prostorný, takže v tomto ohledu asi chyba nebyla. Jsem prostě líná no... :D Jinak, přeji štěstí i Tobě! <3

Přeji hezký den
Michaela.

3 Laleh Maro Laleh Maro | E-mail | Web | 7. března 2016 v 19:26 | Reagovat

Teda musím povedať... že ma baví vždy čítať takéto články preto, lebo sa smejem, aké blbosti tam ludia píšu. :D Ale priznávam sa, tento článok dáva zmysel a fakt to ľuďom vie pomôcť. :-) A hlavne; máš 16 rokov! Wow, dievča, normálne ma to potešilo. :-)

Lebo vieš, dnešné 16 ročné dievčatá vidia "chudnutie" a "pekné postavy" v úplne nezmyselných diétach a neefektívnych cvičeniach... Sú výnimky, tri krát hurá. :D

4 werangummi werangummi | Web | 7. března 2016 v 19:51 | Reagovat

Nový layout blogu se mi moc líbí, povedl se ti, je krásný. :)
Hrozně mě baví teď číst takovéhle články, protože od minulého týdne jsem se rozhodla, že jdu po několika pokusech, kdy jsem u toho nevydržela, zase do sebe, a tentokrát už dosáhnu svého cíle.. :)
Tvůj článek je skvělý, ty tipy jsou moc fajn. Souhlasím se vším a všechny body jakžtakž splňuji, krom toho, že nemám vlastní podložku na cvičení :D ale tak to je jenom detail :) Tenhle článek se ti opravdu povedl, věřím, že spousta holek, co se ještě neodhodlaly k tomu, aby začaly cvičit, nakopne :)

5 messythoughts messythoughts | Web | 7. března 2016 v 20:13 | Reagovat

Tak cvičení a já..před rokem sem začala a vydrželo mi to v kuse, každý den zhruba 5 měsíců..k tomu sem se snažila upravit si i lehce jídelníček, jenomže potom se mi něco pokazilo v hlavě a já na to začala kašlat, necvičila sem pravidelně, a pak už jen přišly výčitky..tedkom cvičím každý den před školou, ale jen asi 20 minut.. O mém cvičení určitě budu psát nějaké články..Každopádně mám v plánu se do toho vrhnout, ale až se mi urovnají některé věci v životě a nebudu se mít na co vymlouvat :D

6 buttercup♡ buttercup♡ | Web | 7. března 2016 v 20:13 | Reagovat

skvělý, inspirativní článek. :)
přesně jak říkáš, nejhorší je pořád se na něco vymlouvat. když chceš se sebou něco udělat, musíš do toho prostě jít na plno. :)

7 Tucka Tucka | E-mail | Web | 8. března 2016 v 20:46 | Reagovat

Velmi jsem se těšila na další článek od Tebe :) a navíc takový užitečný motivační fitness článek! Já si bohužel totálně nemůžu srovnat čas kdy budu cvičit :( jak je to vlastně s pitím při cvičení?

Jinak moc pěkný des!

8 Broken girl Broken girl | Web | 8. března 2016 v 21:22 | Reagovat

S prostorem v pokoji mám taky problém - proto cvičím v obyváku před televizí, což je sice občas nebezpečné (pro tu televizi), ale zatím žije :D

9 Sheilene Sheilene | Web | 9. března 2016 v 17:17 | Reagovat

Já jsem ze začátku roku cvičila hodně a v létě skoro denně (samozřejmě každý den jsem byla zaměřená na jinou část těla, aby si ta předešla odpočinula), ale s výškou přišel nedostatek času. Jsem v ní od rána do večera a v 8 večer jsem už vážně neskutečně unavená... a cvičit 1x týdně žádné výsledky nepřinese. :/
Co se týče plánování, řídila jsem se podle Cassey Ho a mohu ji jen a jen doporučit. :)

10 Monica. Monica. | Web | 9. března 2016 v 19:47 | Reagovat

Já tancuju, a na tréninzích posilujeme, takže to mi bohatě stačí :D nemám potřebu cvičit ještě doma.
Každopádně ty rady jsou dobré, někomu určitě pomohou :)

11 Sabush Sabush | Web | 10. března 2016 v 11:29 | Reagovat

[7]: Tak pri cvičení je samozrejmé, že musíme viacej piť, pretože tým že človek cvičí a spevňuje svalstvo, sa v tele tvorí viac kyseliny a preto potrebujeme aj viac vody. Takže ja by som odporúčala sa napiť pohár vody pred cvičením, potom medzi prestávkami pri cvičení a nakoniec sa tiež napiť :)

12 bychristine bychristine | Web | 10. března 2016 v 18:43 | Reagovat

Super článek! Já jsem přišla na to, že jakmile se do cvičení fakt dokopu a začnu, baví mě to... Ale nejhorší je se rozhodnout zvednou se ze židle a začít. Každopádně když už se překonám je to pak super pocit, že jsem udělala něco pro sebe...

13 Tucka Tucka | E-mail | Web | 10. března 2016 v 19:00 | Reagovat

[11]: okej, díky moc za tip ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama